Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți / credidam-english-version
delirium 2

Premieră „Delirium”, regia Vlad Massaci la Teatrul Odeon

Insecta karamazoviană se târăşte, devorează lumina, binele şi adevărul şi, sătulă, lasă în loc abisul în care se afundă cei 5 Karamazovi.

„Delirium” de Enda Walsh, o reinterpretare radicală a romanului „Fraţii Karamazov”de F.M. Dostoievski, este prima montare a regizorului Vlad Massaci pe scena Teatrului Odeon.

Delirium m-a făcut să înţeleg mai bine cine sunt. Am simţit o relaţionare foarte personală cu cei cinci Karamazovi, am avut mereu sentimentul că, prin acest spectacol, împărtăşesc lumii informaţii despre mine. Cred că spectatorii vor avea şi ei senzaţia că se recunosc în fiecare personaj de pe scenă şi nu vor şti de ce. E, poate, pentru că fiecare dintre noi îi reuneşte în sine pe toţi aceşti Karamazovi, mărturiseşte regizorul Vlad Massaci.

Piesa „Delirium” este rezultatul unei colaborări dintre multi-premiatul dramaturg irlandez Enda Walsh şi Teatrul O din Londra. A fost pentru prima oară pusă în scenă în Dublin în 2008, iar în ea, într-un cabaret al grotescului, al păcatului şi al decăderii, se împletesc muzica, dansul, jocul de păpuşi şi animaţia.

Traducerea şi regia: Vlad Massaci. Decor: Adrian Damian. Costume: Luiza Enescu. Muzică şi sound design: Vlaicu Golcea. Video design: Ioana Bodale. Light design: Andrei Délczeg. Coregrafie: Răzvan Mazilu. Asistent regie: Teodora Petre

Distribuţie: Mihai Smarandache, Marius Damian, Mădălina Ciotea, Sabrina Iaşchevici, Alexandru Papadopol, Vlad Bîrzanu, Cezar Antal. Voce Părintele Zosima – Constantin Cojocaru.

În prologul piesei publicate (editura Nick Hern, 2008), Joseph Alford şi Carolina Valdés, directori artistici ai Teatrului O din Londra, scriu: „Delirium” explorează o lume fără morală, care descrie condiţia umană într-un mod aspru şi fără compromisuri. Cei patru fraţi şi tatăl lor vrednic de dispreţ sunt fiecare conduşi de o combinaţie individuală de pasiune, intelect, credinţă şi frustrare. Duşmănia de moarte din cauza femeilor şi a banilor face ca sângele rău să clocotească în ei, drept urmare convingerile şi furia lor aprind o frenezie a emoţiei atât de puternică încât este imposibil de ascuns”.

(Fotografii de Adi Bulboacă)

About Author

Connect with Me: